Pause

Snøen har lagt seg i fjella og dagane blir mørkare og kortare. Om et par veker takkar sola for seg og vi ser den ikkje igjen før på nyåret. Været er nydelig om dagen og eg passar på å nyte bleike solstrålar og overgangen frå haust til vinter. Det er ei fin tid, dette. Eg synes ikkje at november er ikkje grå og trist, kjem på minst femogtjue ting å glede seg over i november. Rimfrost, stjernehimmel, piskande regn, vakkert gyllent lys, blåtime, tid for innekos, forberedelser til jul, ulande vind, bålbrenning i skumringa, levande lys, vakre soloppganger, røde kinn og knitring frå peisen, for å nevne noko. Med andre ord; mange anledningar til å finne fram varm drikke og ta ei pause.

For min del innebærer det å dille og forsøke å ta vakre bilder. I det eg var ferdig å knipse dette våkna lillesøster ;) Et kreativt avbrekk var mi pause denne gangen, og den gjorde godt :) Bildet er mitt bidrag i månedens NIB-utfordring, «Min anledning».

4 responses

  1. Hei Emma,
    unfortunatelly I don’t understand Norvegian, but I had to come and comment your photography.
    It’s undoubtedly inspirational!
    Wish you nice evening :)

    24. november 2014, kl. 18:23

  2. Et fint og stemningsfullt bilde! Jeg er helt enig med deg, høsten er ei fin tid og jeg gir meg tid til å dille litt med mine egne ting :)
    God helg:)

    7. november 2014, kl. 08:49

  3. sybellagathe

    Så fine ord!! :) Kjente at november måned ble mye bedre når du ramset opp alt det fine vi kan glede oss over. :) Nydelig bilde foresten!
    Ønsker deg en fin dag!
    klem

    6. november 2014, kl. 14:32

  4. Nydelig bilde, og så fint du skriver! Glad for at jeg oppdaget bloggen din :)

    6. november 2014, kl. 14:02

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar. Eg blir veldig glad :)

